Ta strona korzysta z plików cookie. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z nich. Dowiedz się więcej w naszej polityce prywatności.

Zbiór pojęć marketingowych

lista słówek użytkownika DarielStormhold

Rozpocznij ćwiczenie słówek z tej listy

angielski polski opcje
Access marketing marketing dostępu, jedna z najnowszych form marketingu łącząca różne forme:internetowy,handel detaliczny,hurtowy, polega na zawieraniu transakcji dotyczących praw użytkowania między partnerami
aktywność ekonomiczna poszukiwanie dodatkowych źródeł dochodów
akwizycja działania mające na celu pozyskiwanie nowych klientów
analiza porównawcza technika mająca na celu rozpoznanie elementów tworzących spójną całośc z względu na cechy oraz dokonanie oceny sprawności funkcjonowania tej całości
Analiza SWOT mocne/slabe strony , szanse i zagrożenia
Ankieta audytoryjna polega na zebraniu w pewnej przestrzeni wybranej lub losowej grupy osób i rozdaniu im ankiet od wypełnienia
ankieta typu pop-up ankieta umieszczana na stronach internetowych w postaci okienek otwierających się w danym przedziale czasowym od chwili załadowania strony
ATS-Advertising Tracking Study wskaźnik (wartosci godzina,minuta) wykorzystywany w badaniach związanych z telewizją ( dzienny czas poświęcony oglądaniu danej stacji/programu)
Arbitraż zyski wynikając z różnic cenowych na dwóch rynkach
badania ad hoc badanie pierwsze,przeprowadzone jednorazowo na zlecenie indywidualnego klienta
badania eksploracyjne badania mające na celu identyfikacje jakiegoś problemy zrozumienie zjawiska a także ustalenie zakresu danych
badania ilościowe zbieranie danych przez osobiste lub pocztowe wywiady z odpowiednia liczba klientów
badania jakościowe badania służace wykryciu motywacji postaw i zachowań konsumentów
badania marketingowe pozyskiwanie informacji o rynku
badania opisowe badania służace lepszemu opisaniu sytuacji rynków i problemów marketingowych
badania panelowe typ badań dynamicznych dane pozyskuje się od tych samych osób w kilku odstępach czasów tymi samymi narzędziami
badania przyczynowe celem jest testowanie hipotez dotyczących relacji przyczynowo skutkowych
badania reklamy badania umożliwiające porównanie i dokonanie oceny działań promocyjnych(reklam)
badania rozpoznawcze badania mające na celu zebranie wstępnych informacji ułatwiających zdefinionwanie problemu i postawienie hipotez badawczych
badania site centric badania prowadzone z witryny internetowej dostarczające informacje m.in liczby wizyt na stronie,odslot,spedzonego czasu
benchmarking strategie procesy badz produkty porównywane w branży w celu porównania slabych stron i uczyc sie od najlepszych
brand testing test marek danego produktu
brief zapytanie ofertowane przez zleceniodawce do wybranych agencji badan marketingowych
bsh wskaźnik udziału czasu trwania programu w stosunku do czasu trwania wszystkich programów przez dana stacje w wybranym czasie
CAPI technika badan ilosciwych polegająca na korzystaniu przez ankietera z komputera z ktorego odczytuje pytania
CASI ankieta badawcza samodzielnie wypelniana przez respondenta przy uzyciu sprzetu komputerwego dostarczonego przez ankietera
Category management zarządzanie kategoriami produktów ukierunkowanych na potrzeby klientów handlowych i konsumentów końcowych
Chiński portret technika projekcyjna polegajaca na personalizacji przedmiotów ( skojarzeniu danego produktu lub marki z okreslona osoba)
Concept test metoda badawcza umożliwiająca ocene działań promocyjnych(reklamy) na etapie generowania pomysłów i tworzenia idei przed przystapieniem do realizacji
Copy test badania polegajace na dokonaniu szczegolowej oceny zaprezentowanego im materialu reklamowego
CPP badanie dotyczace telewizji,okresla sredni koszt dotarcia kampanii reklamowej do jednego punktu procentowego widzow z danej grupy
cykl życia produktu okres w ktorym produkt znajduja na rynku nabywcow
dane mediowe informacje o ofertach działających w branży medialnej zawierające dane o cenach,warunkach,terminach,zasięgu
Dobro środek wykorzystywany do zaspokojenia potrzeb
Door-to-door sposob realizacji naprawy urządzenia objętego gwarancją polegający na przesłaniu uszkodzonego sprzętu i odesłanie do wlasciciela sprawnego sprzętu
dysonas pozakupowy niezadowolenie z zakupionego dobra,uslugi
dystrybucja rozprowadzenie towarów oraz innych dóbr
efekt kanibalizacji zmniejszenie się obrotów innego produktu pprzez wprowadzenie nowego
executive summary podsumowanie wyników badania ze szczegolowym opisem resultatow,wnioskow
faktorant klient osoba lub przedsiębiorstwo specjalizujące się sprzedażą lub dostawa towarów albo swiadczeniu danych uslug
faktor podmiot działający za pośrednika
pośrednik finansowy każda instytucja finansowa
high end okreslenie stosowane na oferte skierowana do najbardziej zamoznych odbiorcow
kanały marketingowe kanaly dystrybucji(sprzedaż dostarczanie produktów detaliści) gazety,czasopisma,kanaly serwisowe sluzace do przeprowadzenia transakcji oraz obslugi nabywcow
koncepcja marketingowa projekcja dzialansci marketingowej danego przedsiębiorstwa lub jego czesci
kooperant przedsiebiorstwo wykonujace jakas faze procesu produkcyjnego lub dostarczenie elementu jakiegos stanowiacego czesc produktu koncowego tworzonego przez glownego wydawce
ksztaltowanie ceny ustalenie ceny produktu,uslugi badz pomyslu przy uwzglednieniu czynnikow ktore na nie wplywaja
logistyka marketingowa efektywne zaopatrywanie w odpowiednie produkty i informacje we wlasciwej ilosci miejscu,czasie i stanie
direct mailing reklama uslug i towarow stosowana przy pomocy listow poczty tradycyjnej
mapa rynku wizualne przedstawienie swiadomosci konsumentow oraz zastosowania produktu dostarcza informacji do wykonania strategii marketingowych
Losowe słówka
restauracja angielski
W restauracji
Top 5
1. MajronD 2581789 pkt
2. Lubiący język Angielski 1547649 pkt
3. CM 1390882 pkt
4. Joanna R 1312748 pkt
5. kingdom 1061400 pkt
1. Michal36 2056 pkt
2. MajronD 1541 pkt
3. CM 668 pkt
4. raf1978 654 pkt
5. Polekku 505 pkt
1. Michal36 2825 pkt
2. MajronD 2325 pkt
3. raf1978 1305 pkt
4. veranoblanco 503 pkt
5. Nadia11025 468 pkt