marketing dostępu, jedna z najnowszych form marketingu łącząca różne forme:internetowy,handel detaliczny,hurtowy, polega na zawieraniu transakcji dotyczących praw użytkowania między partnerami
aktywność ekonomiczna
poszukiwanie dodatkowych źródeł dochodów
akwizycja
działania mające na celu pozyskiwanie nowych klientów
analiza porównawcza
technika mająca na celu rozpoznanie elementów tworzących spójną całośc z względu na cechy oraz dokonanie oceny sprawności funkcjonowania tej całości
Analiza SWOT
mocne/slabe strony , szanse i zagrożenia
Ankieta audytoryjna
polega na zebraniu w pewnej przestrzeni wybranej lub losowej grupy osób i rozdaniu im ankiet od wypełnienia
ankieta typu pop-up
ankieta umieszczana na stronach internetowych w postaci okienek otwierających się w danym przedziale czasowym od chwili załadowania strony
ATS-Advertising Tracking Study
wskaźnik (wartosci godzina,minuta) wykorzystywany w badaniach związanych z telewizją ( dzienny czas poświęcony oglądaniu danej stacji/programu)
Arbitraż
zyski wynikając z różnic cenowych na dwóch rynkach
badania ad hoc
badanie pierwsze,przeprowadzone jednorazowo na zlecenie indywidualnego klienta
badania eksploracyjne
badania mające na celu identyfikacje jakiegoś problemy zrozumienie zjawiska a także ustalenie zakresu danych
badania ilościowe
zbieranie danych przez osobiste lub pocztowe wywiady z odpowiednia liczba klientów
badania jakościowe
badania służace wykryciu motywacji postaw i zachowań konsumentów
badania marketingowe
pozyskiwanie informacji o rynku
badania opisowe
badania służace lepszemu opisaniu sytuacji rynków i problemów marketingowych
badania panelowe
typ badań dynamicznych dane pozyskuje się od tych samych osób w kilku odstępach czasów tymi samymi narzędziami
badania przyczynowe
celem jest testowanie hipotez dotyczących relacji przyczynowo skutkowych
badania reklamy
badania umożliwiające porównanie i dokonanie oceny działań promocyjnych(reklam)
badania rozpoznawcze
badania mające na celu zebranie wstępnych informacji ułatwiających zdefinionwanie problemu i postawienie hipotez badawczych
badania site centric
badania prowadzone z witryny internetowej dostarczające informacje m.in liczby wizyt na stronie,odslot,spedzonego czasu
benchmarking
strategie procesy badz produkty porównywane w branży w celu porównania slabych stron i uczyc sie od najlepszych
brand testing
test marek danego produktu
brief
zapytanie ofertowane przez zleceniodawce do wybranych agencji badan marketingowych
bsh
wskaźnik udziału czasu trwania programu w stosunku do czasu trwania wszystkich programów przez dana stacje w wybranym czasie
CAPI
technika badan ilosciwych polegająca na korzystaniu przez ankietera z komputera z ktorego odczytuje pytania
CASI
ankieta badawcza samodzielnie wypelniana przez respondenta przy uzyciu sprzetu komputerwego dostarczonego przez ankietera
Category management
zarządzanie kategoriami produktów ukierunkowanych na potrzeby klientów handlowych i konsumentów końcowych
Chiński portret
technika projekcyjna polegajaca na personalizacji przedmiotów ( skojarzeniu danego produktu lub marki z okreslona osoba)
Concept test
metoda badawcza umożliwiająca ocene działań promocyjnych(reklamy) na etapie generowania pomysłów i tworzenia idei przed przystapieniem do realizacji
Copy test
badania polegajace na dokonaniu szczegolowej oceny zaprezentowanego im materialu reklamowego
CPP
badanie dotyczace telewizji,okresla sredni koszt dotarcia kampanii reklamowej do jednego punktu procentowego widzow z danej grupy
cykl życia produktu
okres w ktorym produkt znajduja na rynku nabywcow
dane mediowe
informacje o ofertach działających w branży medialnej zawierające dane o cenach,warunkach,terminach,zasięgu
Dobro
środek wykorzystywany do zaspokojenia potrzeb
Door-to-door
sposob realizacji naprawy urządzenia objętego gwarancją polegający na przesłaniu uszkodzonego sprzętu i odesłanie do wlasciciela sprawnego sprzętu
dysonas pozakupowy
niezadowolenie z zakupionego dobra,uslugi
dystrybucja
rozprowadzenie towarów oraz innych dóbr
efekt kanibalizacji
zmniejszenie się obrotów innego produktu pprzez wprowadzenie nowego
executive summary
podsumowanie wyników badania ze szczegolowym opisem resultatow,wnioskow
faktorant
klient osoba lub przedsiębiorstwo specjalizujące się sprzedażą lub dostawa towarów albo swiadczeniu danych uslug
faktor
podmiot działający za pośrednika
pośrednik finansowy
każda instytucja finansowa
high end
okreslenie stosowane na oferte skierowana do najbardziej zamoznych odbiorcow
kanały marketingowe
kanaly dystrybucji(sprzedaż dostarczanie produktów detaliści) gazety,czasopisma,kanaly serwisowe sluzace do przeprowadzenia transakcji oraz obslugi nabywcow
koncepcja marketingowa
projekcja dzialansci marketingowej danego przedsiębiorstwa lub jego czesci
kooperant
przedsiebiorstwo wykonujace jakas faze procesu produkcyjnego lub dostarczenie elementu jakiegos stanowiacego czesc produktu koncowego tworzonego przez glownego wydawce
ksztaltowanie ceny
ustalenie ceny produktu,uslugi badz pomyslu przy uwzglednieniu czynnikow ktore na nie wplywaja
logistyka marketingowa
efektywne zaopatrywanie w odpowiednie produkty i informacje we wlasciwej ilosci miejscu,czasie i stanie
direct mailing
reklama uslug i towarow stosowana przy pomocy listow poczty tradycyjnej
mapa rynku
wizualne przedstawienie swiadomosci konsumentow oraz zastosowania produktu dostarcza informacji do wykonania strategii marketingowych