Ta strona korzysta z plików cookie. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z nich. Dowiedz się więcej w naszej polityce prywatności.
System nauki słówek
Losowe słówka
edukacja i szkoła po angielsku
Edukacja i szkoła
Top 5
1. MajronD 3036709 pkt
2. Lubiący język Angielski 1567303 pkt
3. CM 1477896 pkt
4. Joanna R 1350841 pkt
5. kingdom 1118850 pkt
1. WaszaWysokoscNa100 880 pkt
2. raf1978 475 pkt
3. Michal36 400 pkt
4. ninka-wr 153 pkt
5. MarcinosPierwszy 150 pkt
1. raf1978 3290 pkt
2. MajronD 3068 pkt
3. Michal36 2000 pkt
4. WaszaWysokoscNa100 1325 pkt
5. shrek2115 856 pkt

Lekcja 2

lista słówek użytkownika DarielStormhold

Rozpocznij ćwiczenie słówek z tej listy

angielski polski opcje
Analiza otoczenia rynkowego monitoring zewnętrznych czynności warunkujących sukces i niepowodzenia(stan rynku,konkurencja)
otoczenie celowe(bezposrednie) konkurencje,klientów,dostawców,instytucje kontrolne,partnerów,zwiazki zawodowe,wlascicieli firm
podmioty otoczenia ogólnego(pośrednie) otoczenie ekonomiczne(rynek pracy,finansow) otoczenie technologiczne(metody tworzenia produktów,rozwoj nauki) otoczenie socjo-kulturowe-zwyczaje,nawyki, prawno-polityczne(oddzialywanie gospodarki i polityki na siebie)
analiza konkurencji dzialania odnoszące się do badan nad konkurencja w celu poznania jej planów
rodzaje konkurencji marki,branżowa,rodzajowa,uniwersalna
konkurencja marki firmy oferujące tej samej grupie klientów podobne produkty o zblizonej cenie
konkurencja branżowa wszystkie firmy produkujące te same wyroby lub taka sama kategorie wyrobów
konkurencja rodzajowa firmy ktore oferuja wyroby zaspokajajace te same potrzeby
konkurencja uniwersalna wszystkie firmy konkurujące o pieniądz tych samych klientów
Monopol jedna firma ma wplyw na przebieg warunków rynkowych
oligopol od dwoch do siedmiu firm tej samej branzy dzialajacych na rynku
o zbliżonym udziale na rynku od 15 do 20 firm kazda tak silna ze sie utrzymuje przy konkurencji
uklad wolnej (pelnej) konkurencji duza liczba firm niewielkim udziale na rynku ok.1-2% nie mających większego wplywu na ksztaltowanie cen rynkowych
quasi-monopolityczne wielośc firm ale w poszczególnych obszarach rynku czy obszarach dzialalnosci firmy te sa monopolistami
(stopien substytucyjnosci) w amach marki produktu firmy produkujace bardzo podobne produkty rozniace sie tylko nazwa tzw.strategia polki sklepowej
(stopien substytucyjnosci) w ramach kategorii produktu szerszy zakres potrzeb np. klient chce kupic cos slodkiego i wybiera pomiedzy czekolada,batonem itd.
(stopien substytucyjnosci) w ramach formy szerszy zakres np. slodycze vs inne produkty
(stopien substytucyjnosci) ogolna w ramach ograniczonego budzetu konsumentów
(konkurencja sektorowa) bezposrednia firmy ktore zaspokajają potrzeby w podobny sposob oferujac podobne produkty
(konkurencja sektorowa) ze strony substytutów inne rodzajowo produkty mające zdolnosc zaspokojenia tych samych potrzeb
(konkurencja sektorowa) potencjalna nwe wejscia czyli firmy ktorych nie ma dzis ale moga byc jutro
(konkurencja sektorowa) nabywcy oraz dostawcy nabywcy oraz dostawcy
konkurencja sektorowa Porter traktuje naszych klientów i dostawców jako uczestników rynku mających wpływ na konkurencje
Analiza portfelowa BCG(inaczej macierz wzrostu/udzialu) rodzaj pozycjonowania produktu jednej firmy na tle konkurencyjnych marek
kryteria w metodzie BCG dynaika wzrostu rynku wartosc powyzej 10% to wysokie, relatywnego udzialu na rynku - udzial na rynku zestawiony z udzialem najwiekszego konkurenta
grupa produktów ( 1 ) znaki zapytania - produkty w fazie wprowadzania na rynek o niepewnej przyszlosci
grupa produktów ( 2 ) produkty ktore zostaly zaakceptowane cechuje je szybki wzrost sprzedazy,sa najbardziej korzystne w krotkim czasie
grupa produktów ( 3 ) dojne krowy - stpa wrostu rynku wynosi mniej niz 10% udzialy w rynku ksztaltuja sie na wysokim poziomie najlepsze miejsce ktore przynosi firmie najwieksze zyski firma utrzymuje sie z takiego produktu caly czas
grupa produktów ( 4) psy-jednostki biznesowe o niskich udzialach w rynku ktore dodatkowo rozwijaja sie w niewielkim stopniu , produkty nieporzadane ktore nalezy wyeliminowac
Macierz GE(general-electric) mierzy sily konkurencji i atrakcyjnosci branży
Analiza GE kryteria atrakcyjnosc rynku-pojemnosc rynku,dynamika,poziom satysfakcji, pozycje konkurencyjna ktora okreslaja: udzial na rynku,wzrost sprzedazy lojalnosc nabywcow
Konstrukcja macierzy GE firma powinna dzialac w sektorach najabrdziej atrakcyjny i likwidowac produkty mniej atrakcyjne , przedsiębiorstwo powinno sie skupic na inwestowaniu w produkty o mocnej pozycji konkurencyjnej
Losowe słówka
edukacja i szkoła po angielsku
Edukacja i szkoła
Top 5
1. MajronD 3036709 pkt
2. Lubiący język Angielski 1567303 pkt
3. CM 1477896 pkt
4. Joanna R 1350841 pkt
5. kingdom 1118850 pkt
1. WaszaWysokoscNa100 880 pkt
2. raf1978 475 pkt
3. Michal36 400 pkt
4. ninka-wr 153 pkt
5. MarcinosPierwszy 150 pkt
1. raf1978 3290 pkt
2. MajronD 3068 pkt
3. Michal36 2000 pkt
4. WaszaWysokoscNa100 1325 pkt
5. shrek2115 856 pkt